پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در گفتگوی زنده رادیویی:


طرح ابرار گره‌های شبکه راه های روستایی استان را باز می‌کند

تاریخ انتشار: 1399/05/08

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در گفتگوی زنده رادیویی طرح ملی ابرار را گره گشای شبکه راههای روستایی استان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده آذربایجان غربی در برنامه زنده رادیویی ایستکلر با بیان این مطلب گفت: طرح ملی ابرار (ساخت راههای روستایی اولویت دار) از مرداد ماه سال گذشته آغاز شده است که سهم استان آذربایجان غربی ده درصد از مجموع هدفگذاری شده برای آسفالت ۲۰۰۰ کیلومتر مرحله اول  و ۳۰۰ کیلومتر مرحله دوم از مجموع راههای روستایی کشور است.

ارسلان شکری با اشاره به پایین بودن درصد برخورداری خانوار روستایی از راه آسفالته در مقایسه با میانگین کشوری اظهار کرد: میانگین درصد خانوارهای روستایی کشوری از برخورداری راههای روستایی 90 درصد بوده که این سهم در استان آذربایجان غربی82 درصد است و در این میان کوهستانی بودن و شرایط جغرافیایی منطقه وکمبود اعتبارات را می توان از دلایل اصلی این عقب ماندگی دانست.

وی از برنامه ریزی برای آسفالت 300 کیلومتر از راههای روستایی استان آذربایجان غربی در قالب طرح ابرار تا پایان آبان ماه سال جاری خبر داد و بیان نمود: برای آسفالت هر یک کیلومتر از راههای روستایی نزدیک به یک میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود و در حال حاضر نیز برنامه ریزی برای احداث راه روستایی 500 کیلومتر با استفاده از امکانات و منابع این اداره کل در دست اقدام است و 300 کیلومتر نیز تا پایان آبان ماه سالجاری به اتمام خواهد رسید.

شکری ادامه داد: تاکنون 80 کیلومتر راه روستایی استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده و 220 کیلومتر نیز آماده آسفالت بصورت امانی و از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه است که بدین منظور قیر رایگان مورد نیاز نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در اختیار این اداره کل خواهد گرفت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل جاد ه ای استان با بیان اینکه 4/2 ناوگان کشور در این استان قرار دارد، اذعان کرد: این استان دارای 25 هزار راننده باری دارای کارت هوشمند با عمر متوسط ناوگان باری 17 سال است که در مقایسه با میانگین کشور نشان از جوان بودن این ناوگان است.

شکری ادامه داد: در زمینه نوسازی ناوگان باری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کنار وزارت صمت و سایر دستگاههای ذینفع با ارایه تسهیلات نوسازی نسبت به تامین نوسازی اقدام کرده است و نهایتا منجر به این شد که ماده 30  احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با واردات کامیون های زیر عمر سه سال با تمهیدات گمرکی و با در نظر گرفتن تمام استانداردهای روز ایمنی و کیفیت آلاینده های محیطی نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور انجام گیرد.

وی تاکید نمود: استفاده از این تخفیفات، منوط به خروج یک کامیون فرسوده با عمر بیش از بیست و پنج سال به ازای هر کامیون وارداتی است و شرایط واردات این خودروها در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موجود است.

وی در پاسخ به سوال مردمی در خصوص زیرسازی جاده پلدشت مرگنلر گفت: این جاده جزو پروژه های مشارکتی ما بین منطقه آزاد و این اداره کل است که زیر سازی توسط منطقه آزاد انجام شده و آسفالت نیز توسط این اداره کل، پیمانکار تعیین شده و به زودی انجام خواهد یافت.

 ​



























مشخصات:
نظرات: *