پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی



​برگزاری نشست منطقه ای ارتقا سطح خدمات حمل و نقل مسافر در ارومیه

تاریخ انتشار: 1397/02/03

نشست منطقه ای ارتقاء سطح خدمات حمل و نقل مسافر با شرکت استانهای شمال غرب کشور در ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی،  نشست منطقه ای ارتقاء سطح خدمات حمل و نقل مسافر با شرکت مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و مدیران کل ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهای شمال غرب کشور به میزبانی ارومیه برگزار شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این نشست که بصورت تخصصی برگزار شد با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح خدمات شرکت های مسافربری در تمامی سطوح این عرصه گفت: در راستای عملیاتی کردن این مهم، از ۲۲۰۰ انواع شرکت حمل و نقلی مسافر یک هزار و ۲۰۰ شرکت حمل و نقل اتوبوسی مسافر در کشور شامل کلیه شرکت های مسافربری فعال در این بخش تحت پوشش شبکه سیر ارتقاء ارائه خدمات مسافربری قرار گرفتند.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه سالانه 170 میلیون جابجایی توسط وسایل حمل و نقل عمومی جاده ای در حال انجام است، شبکه سیر را چارچوب اصلی ضوابط مدیریت جدید بخش حمل و نقل عمومی و مسافر جاده ای کشور دانست و بیان کرد: با اجرای این طرح

نام‌های متعدد شرکت‌های مسافربری در چند نام محدود و شناخته‌شده در سطح كشور خلاصه‌ و تعداد كثیری شرکت‌های ناکارآمد ضعیف در قالب شبکه‌های مسافربری ایجادشده تبدیل به چند شركت توانمند و معتبر محدود خواهند گردید و بدیهی است كه نظارت عالیه بر چند شبكه سیر محدود نیز آسان‌تر، امکان‌پذیرتر و مؤثرتر از نظارت بر تعداد بسیاری شرکت‌های مسافری خواهد بود.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ساماندهی اطلاعات حوزه ارتباطی دست‌اندرکاران حمل و نقل، یک شکل شدن تابلوهای شبکه سیر، بغل نویسی ناوگان و همسان سازی فیزیک بلیط، اولویت های فاز نخست طرح شبکه سیر بود، خاطرنشان کرد:‌ ارتقاء ایمنی، کیفیت خدمات و امکان ارزیابی خدمات از دیگر اهداف اجرای شبکه سیر به شمار می رود.‌

شهرکی ادامه داد:  پس از شکل‌گیری برندها، طرح طبقه بندی و سطح‌بندی خدمات در بخش حمل و نقل مسافربری جاده‌ای اجرا می‌شود تا کاربران بتوانند با آگاهی از میزان اعتبار و درجه و رتبه هر برند از سطح کیفی و خدمات شرکت ها، شناخت پیدا کنند که در نتیجه موجب توسعه و ارتقاء وضعیت موجود حمل و نقل مسافری و ارائه خدمات مطلوب تر به مسافران و هموطنان عزیز خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استفاده و بهره‌گیری از فناوری اطلاعات پیشتاز است و به دنبال این هستیم که بعد از ایجاد سامانه‌های فروش بلیت در شبکه سیر همنام، سامانه یکپارچه فروش کشوری را با کمک دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان و بخش خصوصی طراحی کنیم.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تقدیر از میزبانی شایسته آذربایجان غربی در برگزاری نشست منطقه ای ارتقاء سطح خدمات حمل و نقل اذعان کرد: در این جلسات از نکته نظرات انجمن های صنفی و بخش دولتی در سراسر کشور استفاده خواهد شد تا دلایل کاهش تقاضا در حوزه حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مشخص و پس از جمع‌آوری و تحلیل پاسخ‌ها، نسخه‌های عملیاتی آن استخراج می‌شود و در قالب توصیه در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

 در ادامه این نشست مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارشی به شرح خدمات و آمار تفصیلی حمل و نقل جاده ای در این استان پرداخت.

عبدالحسین علی اکبری با بیان اینکه 75 شرکت در استان آذربایجان غربی در طرح خط سیر مشارکت دارند، افزود: بخش حمل و نقل جاده ای در آذربایجان غربی حدود 90 درصد از جابجایی کالا و مسافر را بر عهده دارد و شاهد کاهش تقاضای سفر برای عزیمت به مقاصد مختلف هستیم که این امر حکایت از ضرورت بازنگری چگونگی انجام خدمات توسط بخش خصوصی دارد.

 

درادامه این نشست مدیران کل ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان های شمال غرب کشور، روسای انجمن های صنفی و نماینده کانون رانندگان کشور به بیان دیدگاهها، مشکلات و موانع پیش روی اجرای خدمات در این بخش پرداختند و در خصوصی چگونگی تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف بحث و تبادل نظر شد.​



























مشخصات:
نظرات: *